آرشیو بلاگ, مقالات

نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

استفاده مناسب از کلاچ

یکی از نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو استفاده مناسب و با دقت از گیربکس خودرو است. هنگامی که زمان رسیدن تعویض دنده می رسد، دقت کنید که کلاچ را تا انتها فشار دهید. این رفتار شما باعث می شود تا در آینده از آسیب رسیدن به گیربکس جلوگیری شود و دنده ها با سهولت بیشتری تعویض شوند. همچنین باید دقت کنید که پا خودرو را هنگامی رانندگی از روی کلاچ بردارید تا از فشار اضافی و بی مورد بر روی کلاچ جلوگیری نمایید. 

عدم استراحت دستان بر روی دنده 

یکی از موارد آسیب زننده به گیربکس های دستی، قرار دادن دست ها بر روی دنده جهت استراحت است. همین حرکت ساده می تواند در دراز مدت سبب کاهش عمر گیربکس و ایجاد مشکلات در سیستم انتقال قدرت دستی خودرو شما شود. همواره سعی کنید تا دستان خود را بر روی فرمان قرار دهید، چرا که نیرویی که دست شما بر دنده اعمال می کند، نیرویی اضافی به اتصالات و چرخ دنده ها بوده و ممکن است به این قطعات آسیب برساند. 

خلاص نکردن خودرو

یکی دیگر از نکات مهم جهت نگهداری از گیربکس های دستی، خلاص کردن خودرو در مواقع عدم حرکت است. هنگامی که خودرو به صورت کامل متوقف شده است، نیاز است تا حتما دنده را در حالت خلاص قرار دهید و از قرار دادن دنده بر روی دنده شماره یک خودداری نمایید. عدم خلاص کردن خودرو هنگام توقف در طولانی مدت سبب آسیب رسانی به قطعات و اتصالات موجود در سیستم انتقال قدرت خواهد شد.

2 نظر در “نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو

  1. Pooya گفت:

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد. در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها و شرایط سخت تایپ به پایان رسد وزمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

    آیا این نظر برایتان مفید بود؟
    1. admin گفت:

      درسته!

      آیا این نظر برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.